Свети Оци  о блудној страсти

 

Свети Антоније Велики: "Нема ничег горег него погледати на жену са жељом. Многи су погинули због жена... не будите слуге нечистих подприродних страсти, стидних похота, толико мрских пред Богом. Име Божје напишите на срцима вашим; нека се у унутрашњости вашој свагда чује глас: "Ви сте храм Божји" (I Кор. 3,16) и стан Духа Светога. Човек, обманут нечистом жељом, пред Богом је сличан бесловесним животињама, лишеним сваке свесности".

Свети авва Исаија: "Блудна борба развија се од пет узрока: од празнословија, сујете, многог спавања, од склоности ка "модној" одећи, од преједања. Ко од себе жели да уклони блудну страст, нека се чува од горепоменутих повода за њу...

"Прељубништво из себе искорењује онај ко очима гледа на доле, а душом - ка Господу".

Непознати старац: "Нечистота - то је страсно додиривање свога и туђег тела, смех и преслободно понашање с другима".

Свети Јован Златоусти: "Зашто гледаш туђе лице? Зашто стремиш ка понору? Зашто себе заплићеш у замку? Ограђуј очи своје, прикривај поглед свој, постави закон очима својим, послушај Христа, Који, претећи, бестидни поглед пореди са прељубом".

"Ако желиш да гледаш и да се погледом сладиш, то свагда посматрај своју супругу и воли је; то не брани никакав закон. Ако будеш гледао туђу лепоту, то ћеш и своју жену ражалостити, а и ону коју гледаш, јер чиниш то упркос закону" (Божјем, нап. прев.).

"Ако је твој брат блудничио, не ружи га тешким речима, не подсмевај му се. Нимало му тиме нећиш користити, него ћеш му само нашкодити."

"Размисли, како може блудник да уђе у цркву после општења са блудницом? Како ће небу да пружа руке којима ју је грлио? Ко ће се усудити да се моли устима која су љубила блудницу?"

Свети Тихон Задонски: "Блуд је отров који умртвљује душу... Ко блудничи, Христа се одрекао".

Свети Игњатије Брјанчанинов: "Грех блуда има ту особину да два тела, макар и безаконо, спаја у једно. Због тога, мада се он опрашта чим се неко због њега покаје и исповеди га, уз неопходан услов - да покајник блудничење напусти - очишћење и отрезвење тела и душе од блуднога греха иште дужи временски период, да би веза и сједињење који су успостављени између два тела... и заразили душу, ослабили и били уништени".

"У Новом Завету грех прељубе добио је нову тежину, зато што су људска тела добила ново достојанство. Она су постала удови Христови, и нарушитељ чистоте већ наноси бесчашће Христу, раскида јединство са Њим... Прељубник се кажњава смрћу душе, Дух Свети одступа од њега, сматра се да је учињен смртни грех... - залог неминовне пропасти... ако се тај грех не голечи благовременим покајањем".

"Сједињење полова у постојећем виду је природно (палој природи). Девство је натприродно. Према томе, онај који своје тело жели да сачува у девствености, мора да га увек држи далеко од оног тела с којим природа захтева сједињење. У тела мушкарца и жене уложена је невидива сила која привлачи тело телу. Онај који се жени приближава увек се подвргава дејству те силе... Ликови жена, њихови погледи, нежност, веома снажно се упечаћују у наше душе по дејству природе, нарочито кад природи садејствује Сатана. У време када са женама разговарамо и кад се утисци стварају, ми то не примећујемо; али кад се удаљимо у самоћу, тада утисци, које је душа примила, устају против ње са великом снагом и производе љути бој са блудном страшћу".

 

 

 

<  ^  >