Старије јереси
Шта представља аријанство? - То је одрицање од Христа и Хришћанства, одрицање од Бога. Ако је Син твар, као што је тврдио Арије, онда нема истинитога у Три Ипостаси Бога. Ако Син није Бог, онда нема основа да тврдимо да је Бог постао човек, нити људи у својој природи постају причасници Божанске природе (2. Петр. 1,4), онда нема ни спасења, ни Хришћанства. - „Сваки који одриче Сина, ни Оца нема" /1. Јован, 2, 23/, говори реч Божија. Аријанство је, дакле, и безбоштво и богохулство.
А шта је несторијанство? - Одбацивање истине да је Бог Слово постао човек. Ако се од Дјеве родио обичан човек, где је ту онда зачеће од Духа Светога /Мт. 1,18/, где је догађај о коме сведочи Свето Писмо да „Логос постаде тијело" /Јн. 1, 14/, где рођење Сина Божијег /Лк. 1, 31/, где Хришћанство? Несторије понавља Аријеву јерес, само под другачијом маском, али је суштина тих јереси потпуно иста - одбацивање Христа, а тиме и отпадање од Бога.
Исто то чине Евтихије и монотелити: сливајући у Богочвеку две природе и две воље у једну и тврдећи да је у Христу човечанско нестало у Божанском као кап вина у бескрајном мору, они долазе до истога циља као Арије и Несторије, само са друге стране: одбацујући наиме, присуство људске природе у очовеченом Сину Божијем, они неизоставно одбацују све што је Господ претрпео као човек, дакле, одбацују и искупљење човечанства страдањима и смрћу Господа Исуса Христа и тиме одбацују Хришћанство у целини.
Овоме теже и иконоборци. Одбацујући могућност да се Христос приказује на иконама, они посредно одбацују и долазак Сина Божијег у људском телу. Ако се Син Божији обукао у тело, онда у потпуности постоји могућност да се Он, Који се не да изобразити у Својој Божанској природи, изобрази као човек. А ако се Он може изобразити, онда се изображења његова -иконе - морају поштовати.