Јога
Код многих људи се екстрасензорна својства јављају као резултат бављења јогом или другим источњачким религијама. Упечатљив пример за то је делатност чувеног чехословачког екстрасенса Франтишека Фијерда7. На једној седници друштва „Попов" у Москви, где је Франтишек постављао дијагнозе болесницима на даљину, причајући њихову судбину и историју болести, одговарајући на питања академика А. Г. Спиркина, како је он то постигао, екстрасенс је одговорио: „То даје огромно тренирање јогом приликом којег човек уме да се опусти, искључивши разум и интелект. У сваком случају, струја информација одвија се на нивоу подсвести".
Овде је узрочник способности савршено јасан. Припремајући тело специјалном дијетом, радећи одређене вежбе хата-јоге, задубљујући се у њено философско учење, често медитирајући и понављајући мантре, човек се отвара за непосредно деловање одређених космичких сила, укључује се у њихову „хијерархију", добијајући посвећење за одређене „дарове". У јоги је јасно одређена методика - чини то и то и добићеш натприродне способности. И заиста их добијаш. Али одакле и по коју цену? О томе источњачки учитељи не воле да причају, и по правилу, позивају се на безличну космичку енергију и унутрашњи човеков потенцијал (ја све могу сам, својим напорима, и, једноставније речено, ја сам Бог). Односно, то је она мисао због које је Даница, који се предао маштању, пао с небеса и постао сатана.
Други начин добијања натприродних способности је посвећење непосредно од учитеља који је већ укључен у демонску хијерархију. Попут заразе која прелази на здраву особу услед блиског контакта с болесником, долази до заразе опседношћу ако је човек поверовао и отворио се према јогину, врачу и екстрасенсу. У зависности од моћи овог последњег и острашћености првог и долази до пораста снаге тих дарова. При томе се посвећење може вршити и мимо воље онога кога посвећују. Довољна је његова помна пажња и поверење.
Као пример се може навести трансцендентална медитација (ТМ), која је постала јако распрострањена у САД 70-тих година 20. века. Као резултат бављења ТМ, у складу с рекламом њених оснивача, човек добија моћне животне снаге, непрестану радост, спокојство и здравље. Они који желе да прођу тај курс треба да донесу гуруу (учитељу) у специјалну собу за посвећење котарицу с воћем и цвећем. Овај принос се ставља испред портрета једног гуруа, већ умрлог, од којег је добио посвећење учитељ. Ту гори свећа и дими се кад мирисних штапића. Церемонија испред портрета траје пола часа и у њу спада тихо певање на санскриту (чији смисао посвећеном није познат) и певање имена претходних учитеља јоге. На крају церемоније посвећенику се даје мантра (тајна реч-формула на санскриту) коју овај треба непрекидно да понавља за време медитације. Посвећенику се никада не открива превод те церемоније, њен смисао је познат само учитељима.
Међутим, тај обред није ништа друго до пуђа поклоњење боговима, који укључује и обожавање Махаришијевог гуруа. На тај начин, савремени нерелигиозни човек, не слутећи ништа, бива посвећен у практичну религиозну обредност и потпуно неприметно њега почињу да приморавају да чини оно због чега би његови хришћански преци вероватно пре изабрали муке и страшну смрт: он приноси жртве паганским боговима. На духовном плану, можда тај грех више него и сама психичка методика служи као објашњење нечувеног успеха трансценденталне медитације. Непрестано понављање задате мантре подешава човека на одређени талас (вибрацију), укључујући га, да тако кажемо, у генератор те вибрације. И ако је, према неким подацима, „ОМ" - основна хиндуистичка мантра - вибрација самог сатане, а мантра „Хари Кришна" у једном преводу значи „црна благодат", сасвим је јасно куда води тај пут. Међутим, веза с демонским силама ускоро постаје видљива. Због свог пада демони нису способни да стварају. Они разорно делују и на оне који су им се предали. У књизи америчког подвижника Серафима Роуза наведени су примери како и учитеље и ученике који се забављају окултизмом стижу умни и емоционални поремећаји, самоубиства, убиства и опседнутост демонима.