„Као проститутка и вештица“

 

"Облачи се као проститутка, а понаша као вештица", каже за Лујзу Чиконе Хелен Хејст, психолог на универзитету у Бату, једна од многих који се у САД баве феноменом њене популарности.

На стадиону Вембли пред 72.000 обожавалаца, Лујза Чиконе приказује све своје "вештине" у господарењу масом. Док траје песма "Causing the Comotion", она изводи сцене мучења над девојкама из пратеће групе; за песму "Као молитва" носи црну мантију и крст око врата, а на сцени је направљена имитација олтара уз мноштво електричних свећа. Лујза Чиконе се руга једној по једној светињи, да би се затим појавила у костиму јавне жене (на концерту мења укупно 12 костима.) Једна од сцена са концерта је симулација оргија хомосексуалаца и лезбејки.

Лујза Чиконе испитује разне начине да оствари зараду. Наравно, најпоузданије срество је експлоатација сексуалности, нарочито перверзне. Када је снимила фотосе за књигу "Секс" појављивала се гола на бензинској пумпи, у ресторану, аутостопирајући. У филму "Тело на увиђају" игра жену - инспектора која убицу имућних стараца исцрпе полним односом. Један од продуцената је, гледајући снимање филма, био запрепашћен: "Сви смо били шокирани видевши њене сцене. Никад не очекујете такво понашање од једне звезде".

Њена филозофија гласи: "Поента је да се свако осећа угодно са оним што чини. Са собом, са другим мушкарцем, са другим женама. С двоје људи, с троје људи, с мастурбацијом. Било шта. Не треба осећати стид. Ту није реч о квантитету него о квалитету. И поштењу". Своје речи спроведи у дела. У приватном животу је пробала оно што је пропагирала на концертима, у филмовима, у књизи "Секс" (за њу је потрошено, да би се направила чврста корица, око 400 тона алуминијума.)

Уредник "Melody Makera" Џим Арундел сматра да она има огромну подршку међу младима који уживају у њеном смислу да шокира јавност и изазове реакције околине. Нудећи себе и свој поглед на свет, у сталној измени имиџа и стила, постала је симбол краја XX века, у коме је око 200 милиона људи изгубило животе у ратовима и концентрационим логорима.

Родни град Детроит сваке јој године приређује фестивал (улазница је 35 долара). На фестивалу, једном од таквих, биле су изложене слике Лујзе Чиконе, празне бочице парфема, прве плоче; било је такмичења њених двојника, мушких и женских. Кевин Бигли,. 47-годишњи радник, стигао је из Лондона у Детроит, поносан што је први купио "Секс" и карту за њен концерт. Обожаватељка Лорен Кобли је плакала кад је стигла у Детроит, град детињства Лујзе Чиконе. Она тврди да ју је Чиконеова учинила "бољом мајком и супругом" (што се види из чињенице да је свом малолетном сину показала књигу "Секс" и причала с њим о томе!?); Крис Севастино је цео викенд провео нашминкан и одевен у њен костим. Ватрене присталице њене филмове гледају и до 125 пута, а понашају се као припадници верске секте.

У току фестивала гости су посетили родну кућу своје миљенице, њену школу, место где се први пут љубила са мушкарцем, а затим су ишли на гроб њене мајке која је умрла кад је Лујза имала пет година. Ипак, било је и забринутих лица. Индер Ананд је дошла са својим супругом и сином Дибсом који као фанатичан поклоник поп-звезде, по мајчиним речима, сваки слободан тренутак троши на куповину симбола исте: од плоча и касета до мајица. Дибс је 1992. био на детроитском фестивалу, па је, понесен духом Чиконеове, отишао у један клуб хомосексуалаца. Зато су родитељи морали да дођу са њим. Дибс је изјавио како му се сав живот састоји у праћењу идола његове младости.

Лујза Чиконе не мари много за своје обожаваоце. Сви су, те 1993, очекивали да ће им, пошто су дошли да прославе њен рођендан, она упутити ма какву поруку. Није било никакве поруке.

Њој је остала само жеђ за новцем. Лиз Розенберг, портпарол рок-певачице, каже да јој се свиђа кад људи мрзе њену газдарицу, пошто и она мрзи њих. Важно је да се изазову скандали, да јавност реагује, да се плоче и касете продају. Фреди де Ман, њен менаџер, говори о плану Чиконеове, која, пошто се осећа као царица моћне империје, има намеру да подигне колосеум за забаву. Приходи су јој огромни, има дара за бизнис. Новинарка која је с њом правила интервју за "Вашар таштине" примећује да ова певачица зрачи змијском хладноћом: "Говори, али се ретко смеје. У целини, из ње избија нека хладноћа која сече. Шта год прича, све се оконча послом. Бизнис, увек бизнис".

Њен је мото: "Буди себичан, послован, користи се свим средствима која омогућавају успех и нека иде до ђавола све што те на путу ка циљу омета". Њен физички лик је, пре но што је дошла у додир са пластичном хирургијом, био неугледан; прве успехе у контакту са јавношћу постигла је захваљујући бестидности с којом је спроводила начело "циљ оправдава средства". Бестидност јој доноси имовину од 200 милиона долара; бестидност продаје 140 милиона њених плоча.

У једном од својих интервјуа Чиконеова открива да се она осећа као неко ко се увек поистовећивао са мањинама. Пре свега, са сексуалном мањином - то јест, са хомосексуалцима, који је највише поштују јер између њих и ње нема никакве полне напетости. Оно што јој се допада је спот групе "Веома љуте папричице" ("Red Hot Chilly Papers”) у коме се два мушкарца љубе. И даље себе сматра великом уметницом. која је кадра да утиче на људе и мења свет набоље, дајући самоувереност женама.

Као и у случају других мега - звезда и мега - бендова, очито је да је иза њеног пробијања у јавност стајала невидљива рука идеолога "новог светског поретка" чија парола није само "Завади, па владај!", него и "Разврати, па владај", "Заглупи, па владај!" Знајући да је дошло време да се укину последње границе које деле Добро од зла, Светлост од таме и Истину од лажи, они су пронашли изванредног робота за своје планове: празноглаву, жељну славе и на све спремну Американку, коју су уобличили у складу са својим замислима. Лујза Чиконе је употребљавана на свим нивоима идеолошке борбе за нови светски поредак. Узимајући псеудоним "Мадона", снимајући песме типа "Као молитва" и филм "У кревету са...", она је послужила у рату против оно мало хришћанског духа што га је остало у Америци и Европи; позивајући жене на апсолутну самосталност и понос, она је постигла више од свих феминистичких покрета заједно, задајући још један немилосрдан ударац породици; пропагирајући хомосексуалност, мушку и женску, она их је учинила прихватљивима за широке масе, ублажавајући евентуални шок који би наступио због озакоњења противприродног блуда; о развраћању девојчица најмлађег узраста (а Лујза им је идол!) да се и не говори... Она све то и даље чини, из албума у албум, из спота у спот...

Очито је да је историја гордог западног човека, који се Бога одрекао и на Светињу заборавио, завршава у каљугама подљудског и демонског. Није ни чудо: Реч Божја вели да тако мора и да буде, јер кад човечанство отпадне од Христа, оно неминовно стреми антихристу и његовој тиранији.

Страшно је само то што и ми, Срби, некад православни народ, хитамо за гадаринским свињама, у којима су демони, а заборављамо судбину гадаринских свиња - све су се, наиме, подавиле у језеру. Ево шта пише један домаћи рок-критичар, рекламирајући, у доба кад је LP "Еротика" изашао, плочу гадаринског типа:

"Чак 75 минута и 14 песама великодушно и издашно је (...) понудила СВОЈИМ ВЕРНИЦИМА (подвлачење наше, нап. аут.) богиња попа и скандала, секса и влажних снова оба пола и уверила је свет како је, ето, коначно отворила карте (...) У видео - споту она ужива у свим посластицама Содоме и Гоморе, секс пршти на све стране. (...) Ово је једно од најбољих остварења мис Чиконе. (...) Она разоружава својом појавом, певањем и енергијом, дакле још од тада она ту моћ користи опијајући следбенике њеног храма љубави и хедонизма".

Текст је изашао у породичном листу "ТВ Ревија".

 

 

 

ПретходнаНазадСледећа